همه چیز در مورد بالش های طبی

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 6 دقیقه همه چیز در مورد بالش های طبی تعداد کلمات: 850

بعضی از افراد به دلیل داشتن فعالیت‌های روزانه و طولانی مدت، استرس‌های زیاد، وارد شدن ضربه به ناحیه گردن، داشتن آرتروز گردن و دیسک در ناحیه گردن از گردن دردهای شدید  رنج می‌برند. در این مواقع استفاده از یک بالش طبی کمک بسیاری به رفع یا کاهش درد در این قسمت و بهبود آن خواهد شد. استفاده از بالش‌های طبی در کاهش فشار وارده به قسمت‌های فوقانی ستون فقرات و  مهره‌های گردن نقش بسیار مهمی دارد اما به این نکته توجه داشته باشید که در صورت استفاده از بالش‌های نامناسب، گردن و سر نسبت به بدن در وضع مناسبی قرار نمی‌گیرد و همین امر سبب فشار آمدن به مهره‌ها و کشیدگی آن‌ها می‌شود. زمانی از بالش های طبی بهترین نتیجه را خواهید گرفت که با داشتن اطلاعات کافی در مورد انواع بالش طبی نسبت به نیاز خود بهترین بالش طبی را انتخاب و خریداری کنید. از این رو ما در این مقاله از وبسایت تامین شو سعی کردیم که انواع بالشت های طبی را به شما معرفی کنیم تا بهترین انتخاب را داشته باشید؛ بنابراین تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.

انواع بالش طبی

بالش‌های طبی برای استفاده زیر سر، بین زانوها، دور گردن و همچنین برای دوران بارداری طراحی شده‌اند. در زمان انتخاب این بالش‌ها حتماً به ابعاد و سایز آنها توجه ویژه‌ای داشته باشید، تا با ابعاد گردن شما هماهنگ باشند.

بالش بین دو زانو

افرادی که از درد زانو رنج می‌برند و عادت دارند به پهلو بخوابند زانوهایشان دچار سایش شده و درد آنها تشدید خواهد شد. استفاده از بالش طبی بین زانویی به این افراد در امر بهبودی کمک بسیار زیادی می‌کند.

بالش طبی مخصوص نشستن

زیرنشیمنی طبی یکی از محصولاتی است که در زمان نشستن و برای راحتی در نشستن‌های طولانی‌مدت مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که در هنگام نشستن، بااحساس هر نوع درد یا ناراحتی در قسمت کمر یا پشتتان مواجه می‌شوید، توصیه ما به شما استفاده از زیرنشیمن های طبی از برندهای با کیفیت و معتبر مانند برند هوشمند و... است.

بالش بارداری

بالش بارداری به شکلی طراحی شده که از تغییرات بدن شما در دوران بارداری حمایت کرده و برای شما خوابی ایمن و راحت را فراهم می‌کند. این بالش کمردرد را در دوران بارداری به شکل باور نکردنی کاهش می‌دهد و با در بر گرفتن گردن، کمر، شکم و زانوها در هنگام خواب از درد ناشی از اضافه‌وزن و تورم در دوران بارداری جلوگیری می‌کند. با وزن‌گیری مادر در دوران بارداری، فشار زیادی به پاها، کمر و زانوهای شما وارد می‌شود استفاده از بالش بارداری در این دوران مخصوصاً در ماه‌های آخر بارداری که خوابیدن به یک چالش تبدیل می‌شود از اهمیت بالایی برخوردار است. به این نکته توجه داشته باشید که اعضای بدن نیاز به استراحت دارند؛ بنابراین اگر نتوانید درست و راحت بخوابید، بدن شما انرژی کافی را در طول روز تامین نکرده و نمی‌تواند از شما حمایت کند. بالش‌های طبی بارداری خوابی راحت را  در طول شب برایتان فراهم می‌کند، تا بهتر بخوابید و در طول روز احساس بهتری داشته باشید.

بالش طبی برای گردن درد

در زمان گردن درد استفاده از بالش مناسب و نگه داشتن گردن در موقعیت درست از واجبات است. در صورت استفاده از بالش های نامناسب، ساختارهای پیچیده در گردن تحت فشار قرار گرفته و وضعیت موجود گردن را بدتر می‌کند که در انتها به گردن درد یا سفتی گردن در طول روز منجر می‌شود. نکته مهم اینجاست که شما باید از بالشی با قد و استحکام مناسب برای اندازه، وضعیت خوابیدن و ترجیحات شخصی فرد استفاده کنید. بالشی خیلی بلند یا سفت به گردن اجازه نمی‌دهد که در هنگام خواب کاملاً شل شود. از طرفی بالش بیش از حد صاف نیز به گردن فشار وارد می‌کند؛ بنابراین با انتخاب بهترین بالش طبی برای خواب، خوابی راحت را به خودتان هدیه دهید.

نکات مهم هنگام خرید بالش طبی

در صورتی که به دنبال خرید انواع بالش طبی برای گردن، زانو، کمر و … هستید، باید ابتدا با انواع بالش طبی آشنایی کامل داشته باشید. همچنین، شما می‌توانید با در نظر داشتن نکات زیر، بهترین بالش طبی را خریداری کنید. حتماً قبل از خرید بالش طبی با پزشک خود مشورت کنید. چون به‌هرحال ممکن است نیاز به استفاده از یک بالش خاص داشته باشید و استفاده از یک بالش طبی دیگر برای شما مضر باشد. با این وجود که قیمت بالش های طبی اهمیت بسیار بالایی دارد، سعی داشته باشید که در زمان خرید این بالش بیشتر به کیفیت آن توجه داشته باشید.

کلام آخر

بالش های طبی برای بیماران و افرادی که دچار آسیب‎های عضلانی شده‌اند، بهترین گزینه است. همانطور که در بالا گفتیم بالش‌های طبی انواع مختلفی دارند و هرکدام کار خاصی را انجام می‌دهند و برای بهبود دردهای بدن بسیار مؤثر هستند. گاهی اوقات ممکن است بالشی که انتخاب می‌کنید به دلیل کیفیت بالای آن قیمت گران‌تری نسبت به سایر محصولات داشته باشد، اما این نکته حائز اهمیت است که شما هر چقدر برای سلامتی و آرامش خود هزینه کنید کم است. شما می‎توانید برای خرید بالش های طبی با بهترین کیفیت به فروشگاه اینترنتی تامین شو مراجعه کنید، شما می‌توانید قبل از خرید به‌صورت تلفنی با متخصصین ما صحبت کرده و مشاوره رایگان بگیرید.